Tegyük fel hogy Bandi, aki reggel felébred és azon veszi észre magát, hogy elromlott a kévéfőzője. Elég bosszantó dolog, de egyébként is akart már venni egy újat.

Mit csinál hát Bandi?

Bandi kinyitja a laptopját, beírja twitterre, hogy "elromlott a kávéfőzőm, hol tudok venni most franko-t 25.000 alatt?", majd bemásolja ugyanezt az iwiw üzenőfara, és a facebook status-ába. Perceken belül elkezdenek jönni a friss és megbízható infok a barátoktól, és estére Bandi már tudja is hol érdemes megrendelni új Krups kávéfőzőjét.

Ez kérem, egy szép buzzword-el élve, a keresés 3.0-ja. Peter Hershberg cikke ezzel foglakozik az Adage Április eleji egyik cikkében. A keresés 1.0 volt maga a böngésző használat, a nem túl bonyolult relevancia alapján keresés, majd jött a google a keresés 2.0 a pagerank-el és a számos algoritmussal és besoroló eszközzel, aztán jöttek a közösségi média eszközei, s most elkezdjük kérdezgetni ismerőseinket. Újra. Mint régen, amikor a kedvenc kávézóm pultosát kérdeztem meg milyen kávéfőzőt vegyek. Most ugyan ez történik, csak a közösségi média oldalakon keresztül, csak nagyobb a merítés gyorsabban és több emberhez jut el a kérdés.

Ez pedig googleáknál komoly visszaesést jelenthet a keresőpiacon, s új szereplőként beléphet a Facebook és a twitter. Persze, ha senki nem válaszol, akkor jöhet a google újra és a szponzorált linkek, de ha továbbra is így növekednek a közösségi hálózatok, retteghet a google, mert lecsiripelik a trónról.

A bejegyzés trackback címe:

https://cukorkagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr851051768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása