Egy nagyon érdekes kutatást közölt pár napja a netpopresearch.com akik elsősorban amerikai és kínai on-line eszközhasználati kutatásokat végez:

Legutóbbi tanulmányuk a közösségi tartalmak, az üzleti lehetőségek és a marketing kapcsolatát vizsgálja. Egyik fő üzenetük az, hogy az on-line szórakoztatással töltött idő egyre kevesebb (2006-óta amerikában majd 26%-ot csökkent), viszont a közösségi média fogyasztásával eltöltött idő egyre nő és egyre többen egyre többet használnak. wow. Hát ez sok újat nem mondd eddig...

Ahogyan egyébként az egész tanulmány bevezetője sem, azt leszámítva, hogy közösségi oldalakon keresztüli kommunikáció és a szorakozás egyre inkább egybecsúszik, uh a hirdetőknek is valahogy ezt kell meglovagolni, bővebben pedig lehet erről olvasni a 495 dolláros tanulmányban. Nem kizárt hogy megéri ezt a pénzt, de talán ingyen is találni valamit.

Nekem zsebből ez most nem megy, és ha másnak sem, annak itt vannak saját tapasztalataim és az internetről összgyűjtött bolcsességem:

- a felhasználók partnerek szeretnek lenni, és nem "a célcsoport" (ha valami olyat kapnak ami egyértelműen jó nekik, vásárlástól függetlenül)

- A márkát csak akkor látják, ha a hirdetés maga tartalom is. A legjobb hirdertési forma a blogokon, ha a bejegyzésben van egy link valamelyik oldalra, vagy a bejegyzés maga egy vélemény egy hirdetésre vagy új termékre.

- Egy jó közösségi alkalmazás nemcsak magához, hanem egymáshoz is köti az mebereket. Azaz inkább arra törekszik, hogy hasznos dolgokat adjon a felhsználóknak, amit jó játék közösen használni.

- egy jó alaklamzás nem a vásárlásra ösztönöz, hanem ahhoz jó körülményeket teremt

Ezek is inkább alapelvek mint key tool-ok, de az gondolom előbb inkább a szemlélet elsajátítása a fontos, hogy egyátalán a közösségi média hirdetés tervezésbe bele akarunk vágni.

A bejegyzés trackback címe:

https://cukorkagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr961051586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása